vrijdag 5 april 2013

Nieuwe aanwinst

Ik kan het ook niet laten he? Maar ja, denk ik dan maar, ik rook niet en kom niet in het café. Gitaren, ze blijven me boeien.

Afgelopen week was ik op  m'n twee-wekelijkse gitaarles bij Hans. Hij had die dag toevallig een aantal gitaren opgekocht vanuit een opheffings/leegverkoop bij de groothandel. Er zat een gitaar bij van de beroemde gitaarbouwer Michael Kelly. En voor een prijs waarvan je denkt: Daar kunnen ze nooit iets op verdienen, dat kan niet. De prijs? de helft van de inkoopprijs, bijna 70% lager dan de adviesprijs in de winkel. Ja, zo'n verleiding kan ik natuurlijk niet weerstaan. Ik zag hem staan, speelde erop en wist het: die is voor mij.

Een Michael Kelly dus, model Valor X, zwart. Met een massieve Mahonie body met `string through body` systeem voor extra veel sustain. Voorzien van 2 Rockfield Humbucker elementen met Push and Pull schakeling. Het is een echte all-rounder. Van clean tot vette rauwe distortion. En dus bruikbaar voor vele soorten muziek.

Het is momenteel 'oorlog' in de muziekbranche. Ook daar is de crisis duidelijk voelbaar. En gitaarhandelaren doen er echt alles aan om klanten te binden. Al moeten ze ver onder de verkoopprijs verkopen. Dat is slecht nieuws voor de handelaren, maar goed nieuws voor potentiele kopers. Wil je een goeie gitaar en niet te veel betalen, dan is nu het moment om je slag te slaan!

Ik ben in elk geval erg blij met dit exemplaar. Hij klinkt geweldig. Vanavond hebben we weer geoefend met de muziekgroep in de Ark. En dan hoor je pas wat een potentieel er in dit stuk besnaarde hout zit. In zo'n grote ruimte komt een dergelijke gitaar pas echt goed tot zijn recht. Ik had m'n effectpedaal ook meegenomen en dan hoor je echt wat 'ie kan. Dus, tevredenheid overheerst over deze aankoop.
Zou dit nu de laatste zijn? Sja......







Geen opmerkingen:

Een reactie posten