dinsdag 9 oktober 2012

Een zwaan heeft maar eenmaal lief

Vandaag zijn wij 20 jaar getrouwd. Aan de reacties om me heen te merken, schijnt dat tegenwoordig een hele prestatie te zijn.
Ter illustratie: van de groep vrienden van vroeger, zijn wij zo'n beetje de enigen nog die én nog bij elkaar én samen ook nog heel gelukkig zijn.
Een paar jaar geleden zij iemand ons tijdens onze vakantie, dat ze het zo mooi vond dat we na al die jaren nog steeds hand-in-hand liepen.
Twintig jaar geleden stonden er 2 zwanen op onze trouwkaart. Daarom, hieronder een gedicht wat me sinds die trouwdag altijd bij is gebleven.

Een zwaan, die heeft maar eenmaal lief
en altijd duurt zijn trouw
maar mensen zeggen vaak zo snel
Mijn lief ik hou van jou
en bij de minste tegenspoed
is het met de trouw gedaan
ik weet het, het is jullie wens
dat het zo nooit zal gaan


Een zwaan, die heeft maar eenmaal lief
geeft levenslang zijn trouw
ik hoop dat steeds voor jullie geldt
mijn lief ik hou van jou
dat je de blijde uren deelt
de droeve samen draagt
dat je elkaar beschermen zult
en om Gods bijstand vraagt

Een zwaan, die heeft maar eenmaal lief
voorbeeldig is zijn trouw
't symbool dat werd gekozen voor:
Mijn lief, ik hou van jou
voor een gelukkig samengaan
in omzien naar elkaar
gedragen door Gods liefdewoord
maakt ook een MENS dat waar. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten