donderdag 17 januari 2013

Eten bij Bruintje Beer: leuk en gezellig!

M'n eerste week achterwacht heb ik weer gehad voor dit jaar. Altijd een lekker gevoel als zo'n week weer ten einde is. Ik mag over de afgelopen week niet klagen: ik ben maar 4x gebeld en niet één keer 's nachts. Da's echt een unicum, want de laatste keren in 2012... hou maar op. Op een gegeven moment slaap je maar half 's nachts, omdat je ligt te wachten tot de telefoon gaat. Wat een ellende is dat.

Na zo'n weekje - ook al is het rustig geweest -  voel ik me altijd bevrijd. Want hoe je het ook wendt of keert, je dagelijkse routine wordt toch door zo'n achterwacht beïnvloed. Elk moment kan de ellende losbarsten en ben je "de sjaak". En het is niet aleen ik die er last van heeft, Kirstie net zo goed. Want ook zij is midden in de nacht wakker als die telefoon gaat, maar ze moet er evengoed weer om 6 uur weer uit. En dat is iets waar nog al eens makkelijk aan voorbij wordt gegaan.
Maar goed, het is weer voorbij, het is weekend en we zijn lekker vrij. Na zo'n week heb ik altijd het gevoel dat, zeker in het weekend, ik het vorige weekend wil compenseren. En wat is er dan lekkerder en gezelliger om lekker samen even ergens wat te gaan eten? Gewoon, laagdrempelig, lekker, niet te duur en gezellig.

De Beren Eetcafe's is daar een uitgelezen gelegenheid voor. In Zwijndrecht, langs de A16, zit zo'n eetcafé: Bruintje Beer. Ik ben er al eens eerder geweest met de muziekgroep en vond dat toen zo'n leuke tent.
Als je binnenkomt, is het net of je een blokhut binnenstapt. Houten wanden, overal afdakjes en verhogingen. En in de rondte een groot balkon, met allemaal tafeltjes. Echt supergezellig.
We hebben er heerlijk gegeten: Kirstie nam 2 kippepoten, ik nam de beroemde Beren-saté. En koffie en ijs na. En duur? Welnee, kijk maar op de menukaart hieronder.
Het was er nu ook niet zo gek druk, maar volgens mij zit het hier vrijdag en zaterdag stampend vol, dus reserveren is dan wel aan te bevelen.
Tegen half 8 waren we weer thuis. Het begin van het weekend is op deze manier beter dan het begin van zo'n weekje achterwacht!

De menukaart, opklikken voor groot


Geen opmerkingen:

Een reactie posten